Περιοδικό Ανάπτυξη - Μάιος 2014 - page 57

ανάπτυξη
|
ΜΑΪΟΣ 2014 55
θώς εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημο-
σίων Επενδύσεων και εξασφαλίστηκε η
χρηματοδότησή του από το νέο Ε.Σ.Π.Α.
Ο στόχος είναι το έργο να έχει ολοκληρω-
θεί ταυτόχρονα με τον αυτοκινητόδρομο
Ελευσίνας-Κορίνθου-Πάτρας. Στο έργο
θα απασχοληθούν πάνω από 1.000 εργα-
ζόμενοι.
Παράλληλα αναμένεται να δημοπρατηθεί
και το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου νοτί-
ως του Πύργου, από τον κόμβο Καλού Νε-
ρού έως τον ανισόπεδο κόμβο Κυπαρισσί-
ας. Πρόκειται για έργο μήκους 30 χλμ., με
προϋπολογισμό 130 εκατομμυρίων ευρώ
και με στόχο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι
το τέλος του 2016.
Σε ό,τι αφορά το έργο του αυτοκινητοδρό-
μου Πάτρας-Πύργου, η δημοπράτησή του
θα γίνει μέχρι την 30-06-2014, ο προϋπο-
λογισμός του ανέρχεται σε 340 εκατ. ευρώ
και το μήκος του φτάνει τα 75 χιλιόμετρα.
Θα παραδοθεί προς χρήση το πρώτο εξά-
μηνο του 2016, μαζί με την Ολυμπία Οδό.
Ο αυτοκινητόδρομος, ο οποίος είναι σχε-
δόν ημιτελής, θα ολοκληρωθεί το επόμε-
νο χρονικό διάστημα και θα παραδοθεί.
Έχουν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις,
υπάρχουν περιβαλλοντικές άδειες, είναι
όλα έτοιμα το έργο να ξεκινήσει με ταχύτη-
τα. Οι πόροι είναι κοινοτικοί απολύτως, με
μια συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου.
Έχει ενταχθεί στο επόμενο ΣύμφωνοΕταιρι-
κής Σχέσης (Σ.Ε.Σ.) της χώρας για την περί-
οδο 2014-2020. Οι πιστώσεις είναι απόλυτα
εξασφαλισμένες, όχι απλά με την εγγύηση
της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αλλά με την
ίδια την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λαμβάνει
την απόφαση για τη δέσμευση του ποσού.
Δυτική Ελλάδα
Συγκεκριμένα, στη Δυτική Πελοπόννη-
σο ανακοινώθηκε η άμεση δημοπράτηση
δύο νέων οδικών έργων που αποτελούν
τμήματα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας-
Πύργου-Τσακώνας.
• Καταρχάς, όπως αναφέρθηκε, ο άξο-
νας Πάτρας-Πύργου μήκους 75 χλμ., με
πλήρες παράπλευρο δίκτυο και με προ-
ϋπολογισμό 340 εκατομμυρίων ευρώ. Οι
μελέτες και οι απαλλοτριώσεις έχουν σε
μεγάλο βαθμό ολοκληρωθεί.
• Άξονας από τον κόμβο του Καλού Νε-
ρού έως τον ανισόπεδο κόμβο Κυπαρισσί-
ας. Το έργο είναι μήκους 30 χλμ. και προ-
ϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ.
• Τμήμα Καλό Νερό-Πύργος: εκτιμάται
ότι θα γίνουν έργα για να αναβαθμιστεί το
υφιστάμενο οδικό δίκτυο.
Τα οδικά έργα στην Αττική του 2021
Μεγάλες αλλαγές και επέκταση του δι-
κτύου των αυτοκινητοδρόμων στην Αττική
προβλέπει το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της
Αθήνας.
Το σχέδιο προβλέπει την επέκταση της
Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού από την
Καισαριανή έως την λεωφόρο Bουλιαγμέ-
νης, μέσω αστικής σήραγγας. Η Αττική
Οδός από Ελευσίνα έως το «Ελευθέριος
Βενιζέλος» σχεδιάζεται να επεκταθεί έως
το Λαύριο, ενώ στο σχεδιασμό περιλαμ-
βάνεται και η ολοκλήρωση του κλάδου
της Αττικής Οδού «Σταυρός-Ραφήνα»,
με παράλληλη σύνδεση με το «Ελ. Βενι-
ζέλος».
Ταυτόχρονα προβλέπονται η επέκταση
της λεωφόρου Κύμης στο τμήμα σύν-
δεσης της Αττικής Οδού με την εθνι-
κή οδό, καθώς και ο νέος αυτοκινητό-
δρομος Ελευσίνας-Θήβας-Υλίκης που,
όπως αναφέρεται, θα συμβάλλει στη
μείωση των αποστάσεων στον άξονα του
Π.Α.Θ.Ε., ο οποίος εκτιμάται ότι θα απο-
φορτίσει την Αθηνών-Λαμίας στο τμήμα
Αθηνών-Υλίκης από πλευράς εμπορευ-
ματικών μεταφορών. Στο σχεδιασμό
είναι επίσης η υποθαλάσσια ζεύξη Πε-
ράματος-Σαλαμίνας, σε συνδυασμό με
διέλευση μέσου σταθερής τροχιάς Πει-
ραιώς-Περάματος προς Σαλαμίνα και με
οδική χερσαία πρόσβαση από λεωφόρο
Σχιστού.
1...,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56 58,59,60,61,62,63,64,65,66,67,...68
Powered by FlippingBook