ανάπτυξη
|
ΜΑΪΟΣ 2014
54
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο
Προχωρούν τα οδικά έργα
Του Παναγιώτη Ευθυμιάδη
Σ
ε αυτά τα εργοτάξια απασχο-
λούνται πάνω από 4.500 εργα-
ζόμενοι, ενώ το καλοκαίρι οι
ρυθμοί των εργασιών θα εντα-
θούν και το προσωπικό αναμένεται να
διπλασιαστεί.
Μάλιστα, εκτός αυτών των έργων που
είναι σε εξέλιξη, αναμένεται να δημο-
πρατηθεί ως δημόσιο το τμήμα Πάτρας-
Πύργου, μήκους 75 χλμ., το οποίο θα έχει
προϋπολογισμό 340 εκατ. ευρώ.
Πιο αναλυτικά, εκτιμάται ότι τα έργα θα
έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2015,
ενώ μέχρι το τέλος του 2016 θα είναι έτοιμο
και ένα πλήρες αναλογικό σύστημα διοδί-
ων για τους αυτοκινητόδρομους, το οποίο
θα εφαρμοστεί και στην Εγνατία οδό.
Συνολικά, τα έργα που βρίσκονται σε εξέ-
λιξη αφορούν 250 χιλιόμετρα εθνικού
οδικού δικτύου και 17 σήραγγες, ενώ ανα-
μένονται τα τρία νέα συγχρηματοδοτού-
μενα οδικά έργα.
Τα τρία νέα συγχρηματοδοτούμενα οδικά
έργα είναι η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκά-
δας, η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-
Περάματος και ο οδικός άξονας Ελευσί-
νας-Θήβας-Υλίκης.
Ο άξονας Ελευσίνας-Θήβας-Υλίκης είναι
προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ, το δε
μήκος του θα φτάνει τα 50 χιλιόμετρα.
Η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας αφορά
την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας
μήκους 1,1 χλμ., ενώ χρειάζονται και έργα
πρόσβασης. Ο προϋπολογισμός του συγκε-
κριμένου έργου είναι 350 εκατ. ευρώ.
Η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας είναι
προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, με το
έργο να αφορά τη δημιουργία υποθαλάσ-
σιας σήραγγας που θα ξεκινάει από την
εθνική οδό (Αμφιλοχία-Λευκάδα) και θα
καταλήγει στον περιφερειακό δακτύλιο
της Λευκάδας.
Στο μεταξύ έχει ανακοινωθεί η άμεση
δημοπράτηση του αυτοκινητοδρόμου
Πάτρας-Πύργου, η οποία και έρχεται να
προστεθεί στην επανέναρξη των έργων
στους μεγάλους οδικούς άξονες. Το έργο
θα πραγματοποιηθεί από το δημόσιο, κα-
ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΑΠΌ 16 ΕΡΓΟΤΆΞΙΑ ΈΧΟΥΝ ΑΝΑΠΤΥΧΘΕΊ ΣΤΑ
ΜΕΓΆΛΑ ΟΔΙΚΆ ΈΡΓΑ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΊΟ ΧΡΟΝΙΚΌ ΔΙΆΣΤΗΜΑ,
ΣΎΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΊΟ ΥΠΟΔΟΜΏΝ, ΕΝΏ ΑΝΑΜΈΝΟΝΤΑΙ
ΤΡΊΑ ΝΈΑ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΎΜΕΝΑ ΟΔΙΚΆ ΈΡΓΑ.