Περιοδικό Ανάπτυξη - Οκτώβριος 2016 - page 27

ανάπτυξη
|
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2016
24
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δ
Στα Συμπεράσματα του Συμβουλίου για την Πολυγλωσσία και
την Ανάπτυξη Γλωσσικών Δεξιοτήτων του 2014, το Συμβούλιο
των Υπουργών Παιδείας της Ένωσης καλεί τις εθνικές κυβερ-
νήσεις να κάνουν μεγαλύτερη χρήση των εργαλείων και των
πρωτοβουλιών της Ε.Ε. για τη διαφάνεια, που στοχεύουν στη
στήριξη και την προώθηση της εκμάθησης γλωσσών
Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες
(Κ.Ε.Π.Α.), μετατρέπεται σταδιακά στο Ευρωπαϊκό Πρότυπο
Μέτρησης της Προόδου στην Εκμάθηση Γλωσσών. Η Ευρωπα-
ϊκή Επιτροπή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σύγχρονων Γλωσσών
συνεργάζονται για τη χρησιμοποίηση και την ανάπτυξη του
Κ.Ε.Π.Α.
Η ικανότητα επικοινωνίας σε ξένες γλώσσες είναι μία από τις
οκτώ βασικές δεξιότητες που ορίζονται στη σύσταση για τις βα-
σικές ικανότητες της «δια βίου μάθησης» του 2006. Η σύσταση
αυτή παρέχει ένα πλαίσιο για τις προτεραιότητες εκπαίδευσης
και κατάρτισης στην Ε.Ε.
Η πύλη
Europass
της Ε.Ε. δίνει τη δυνατότητα στα άτομα που
αναζητούν εργασία να τεκμηριώσουν τις γλωσσικές τους γνώ-
σεις χρησιμοποιώντας το ευρωπαϊκό διαβατήριο γλωσσών
Κάθε χρόνο χιλιάδες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις χάνουν
επιχειρηματικές ευκαιρίες και συμβόλαια εξαιτίας της
ανεπαρκούς γνώσης ξένων γλωσσών και της αδυναμίας
τους για διαπολιτισμική επικοινωνία.
Η διαπίστωση αυτή είναι εύρημα της Έκθεσης ELAN, την
οποία εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Φεβρουάριο του
2007. Πρόκειται για την πρώτη πανευρωπαϊκή έρευνα σχετικά
τες, προσόντα και επαγγέλματα
. Το
ESCO
αποτελεί μέρος
της
στρατηγικής «Ευρώπη 2020».
Παρέχει σαφή στοιχεία
(σε 24 γλώσσες) σχετικά με τις δεξιότητες, τις ικανότητες και τα
προσόντα που απαιτούνται για διάφορα επαγγέλματα στην Ε.Ε.
Το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε το 2010 και στηρίζεται από το
Ευ-
ρωπαϊκό Κέντρο για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής
Κατάρτισης.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συγκεντρώνει στοιχεία από μελέτες
που εκπονούνται στην Ε.Ε. σχετικά με τη σύνδεση των γλωσ-
σικών δεξιοτήτων με την ανταγωνιστικότητα και την απασχολη-
σιμότητα.
Η ζήτηση για ειδικευμένους γλωσσομαθείς αυξάνεται μεταξύ
των γλωσσικών επαγγελμάτων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιδι-
ώκει την ανάπτυξη στενότερων σχέσεων ανάμεσα στα πανεπι-
στήμια και τους χρήστες γλωσσικών υπηρεσιών, όπως για παρά-
δειγμα μέσω του φόρουμ
«Translating Europe».
Καθώς μεταβάλλονται οι αγορές εργασίας και η ζήτηση για δεξι-
ότητες, τα εκπαιδευτικά συστήματα πρέπει να προσαρμοστούν
ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν την αυξημένη ζήτηση που
αναμένεται την επόμενη δεκαετία.
Παρά τις εκτεταμένες επενδύσεις, τα εκπαιδευτικά συστήματα
σε αρκετά κράτη μέλη της Ε.Ε. εξακολουθούν να μην μπορούν
να ανταποκριθούν στις προκλήσεις αυτές. Παράλληλα, τα κρά-
τη μέλη εξακολουθούν να υπολείπονται κατά πολύ του στόχου
για άριστη γνώση δύο ξένων γλωσσών από όλους τους μαθητές
που τελειώνουν το σχολείο.
Έχει συνεπώς ζωτική σημασία, ιδίως σε μια εποχή λιτότητας για
όλη την Ε.Ε., να κατανέμονται οι εκπαιδευτικοί πόροι με αποδο-
τικό και αποτελεσματικό τρόπο.
1...,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26 28,29,30,31,32,33,34,35,36,37,...73
Powered by FlippingBook