Περιοδικό Ανάπτυξη - Οκτώβριος 2016 - page 36

ανάπτυξη
|
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2016 33
Τα στοιχεία αυτά είναι απαραίτητα για πολ-
λούς λόγους, οι σημαντικότεροι από τους
οποίους είναι δύο, και συγκεκριμένα:
1. για να υπάρχει μια αναλυτική εικόνα της
πραγματικής θέσης του ενδιαφερομένου,
ώστε να διασφαλιστεί η προοπτική της
βιωσιμότητας (για την οποία γράφουμε
παραπάνω), και
2. για να προκύψει η κατανομή του 65%-
25%-10%, που είναι και το κλειδί.
Βεβαίως, τα εύλογα ερωτήματα που προκύ-
πτουν από όλα τα παραπάνω, είναι πολλά.
Για παράδειγμα, ποια θα είναι τα κριτήρια
βιωσιμότητας από τα οποία εν πολλοίς θα
εξαρτάται η ένταξη της αίτησης στον νέο
νόμο;
Σύμφωνα με μια καταρχήν απάντηση που
δίνεται, θα προκύπτουν από μια σειρά από
δείκτες που θα υιοθετηθούν ως προς την
ανάλυση. Θα ξεκινούν από τον τζίρο της
εταιρείας και θα φτάνουν στο ύψος και στο
είδος του δανεισμού, τη διαθέσιμη ρευ-
στότητα και το βάθος χρόνου των πάσης
φύσεως υποχρεώσεων. Στο εξωτερικό, εδώ
και πολλά χρόνια, έχουν δημιουργηθεί και
έχουν υιοθετηθεί με επιτυχία ανάλογα μο-
ντέλα, και το πιθανότερο είναι πως και η
ελληνική πλευρά θα πάρει κάποιο ή κάποια
από αυτά και θα δημιουργήσει ένα νέο μο-
ντέλο.
Γιατί είναι κρίσιμο αυτό; Διότι, πέραν του
ότι θα αποδεικνύει τη βιωσιμότητα ή όχι του
αιτούντος (είτε είναι εταιρεία είτε ελεύθε-
ρος επαγγελματίας), θα προσδιορίζει και το
ύψος της μηνιαίας δόσης. Αν θα είναι, δηλα-
δή, 100, 1.000 ή 10.000 ευρώ ή και παραπά-
νω. Εξ ου και κρίνεται ως πολύ σημαντική
συνισταμένη του όλου εγχειρήματος.
Βεβαίως, αναλόγως του μεγέθους της εται-
ρείας προβλέπεται και κάποιας μορφής
διαβάθμιση. Για παράδειγμα, τις αξιολογή-
σεις βιωσιμότητας των μεγάλων εταιρειών
θα τις αναλάβουν εξειδικευμένοι ελεγκτές.
Εν αντιθέσει με τους μικρομεσαίους ενδι-
αφερόμενους, οι οποίοι για να κριθούν θα
περνούν από μια μάλλον τυποποιημένη δι-
αδικασία, που θα παραπέμπει περισσότερο
σε «τυφλοσούρτη».
Κρίσιμη παράμετρος: Ακόμα και αν όλα
τα παραπάνω γίνουν με επιτυχία, πάντα θα
υπάρχει ένα κρίσιμο «αλλά». Σε τι θα συ-
νίσταται; Στην υποχρέωση να συμφωνήσει
το 60% των πιστωτών μιας επιχείρησης με
την ένταξή της στη λύση του εξωδικαστικού
συμβιβασμού. Ειδάλλως κάθε προσπάθεια
θα είναι εξαρχής καταδικασμένη. Γι’ αυτό
και στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης θα
προβλέπεται, εκ των πραγμάτων, ένας κύ-
κλος συναντήσεων, ο αριθμός των οποίων
θα εξαρτάται από τον βαθμό δυσκολίας του
όλου project. Αν όλα πάνε καλά, τότε η συμ-
φωνία θα επικυρώνεται από το Πρωτοδι-
κείο. Και καλή τύχη...
και ό,τι χρονοβόρο αυτές συνεπάγονται),
β) θα περιλαμβάνει το σύνολο των υποχρε-
ώσεων (όπως περιγράφηκαν παραπάνω)
και
γ) θα βγάζει μια μηνιαία επιβάρυνση, βάσει
ενός συγκεκριμένου αλγόριθμου.
Σε ό,τι αφορά αυτόν τον τελευταίο, μην φα-
νταστείτε ότι θα είναι κάτι εξαιρετικά περί-
πλοκο. Σε γενικές γραμμές θα στηρίζεται
στο σύστημα 65%-25%-10%. Και για να το
κάνουμε ακόμα πιο απλό, ας αναφέρουμε
ένα παράδειγμα.
Έστω ότι μια επιχείρηση χρωστά 100 ευρώ.
Από αυτά:
α) τα 65 θα πηγαίνουν στις τράπεζες για τα
χρωστούμενα από δάνεια,
β) τα 25 σε εφορία και ταμεία για τα οφειλό-
μενα, και τέλος
γ) ό,τι περισσεύει, δηλαδή 10 ευρώ, στους
προμηθευτές.
Στην πράξη, πρόκειται για την ίδια κατανο-
μή που θα γίνονταν αν η επιχείρηση έμπαινε
σε εκκαθάριση. Με τη διαφορά ότι με τη
νέα ρύθμιση, όλοι οι ενδιαφερόμενοι πιστω-
τές θα έχουν την προσδοκία ότι κάποια στιγ-
μή μπορεί και να πάρουν το σύνολο ή του-
λάχιστον το μεγαλύτερο μέρος της οφειλής
πίσω. Ενώ στην εκκαθάριση, ως γνωστόν,
κανείς δεν ξέρει τι τον περιμένει την επαύρι-
ον. Γι’ αυτό και η εξωδικαστική λύση δείχνει
να προκρίνεται, εφόσον –επαναλαμβάνου-
με– τηρούνται τα κριτήρια της βιωσιμότη-
τας. Γιατί αλλιώς...
Βεβαίως, η όλη επιχείρηση έχει και το γρα-
φειοκρατικό της κομμάτι. Το οποίο πάντως
δεν είναι ιδιαιτέρως σύνθετο. Για να καταλά-
βετε: Δημιουργείται μια Ειδική Γραμματεία
Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, η οποία θα
αναλάβει να οργανώσει το εγχείρημα. Σε
αυτή, λοιπόν, και συγκεκριμένα στην ιστο-
σελίδα της, θα απευθύνονται οι ενδιαφερό-
μενοι για να συμπληρώσουν τη φόρμα αί-
τησης υπαγωγής στον συμβιβασμό. Με ό,τι
θα απαιτείται σε επίπεδοφορολογικών στοι-
χείων και όχι μόνο. Γιατί θα πρέπει να γίνε-
ται –πάντα μέσω της ίδιας ιστοσελίδας– και
μια αναλυτική περιγραφή των οικονομικών
στοιχείων της εταιρείας ή του ελεύθερου
επαγγελματία που θέλει να κάνει χρήση του
νόμου.
1...,26,27,28,29,30,31,32,33,34,35 37,38,39,40,41,42,43,44,45,46,...73
Powered by FlippingBook