ανάπτυξη
|
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2016
54
ΑΦΙΕΡΩΜΑ
Α
Προσδοκίες για τα
κατασκευαστικά έργα το 2016
Του Παναγιώτη Ευθυμιάδη
ΜΕ ΙΔΙΑΊΤΕΡΟ ΕΝΔΙΑΦΈΡΟΝ ΠΕΡΙΜΈΝΟΥΝ ΟΙ
ΜΕΓΆΛΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟΊ ΌΜΙΛΟΙ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΊ Ο
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΌΣ ΓΙΑ ΜΕΓΆΛΑ ΈΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΏΝ ΜΈΣΑ
ΣΤΟ 2016.
Έ
ργα τα οποία αναμένονταν εδώ
και χρόνια, όπως το Μετρό της
Θεσσαλονίκης, το αεροδρόμιο
στο Καστέλι, η Σιδηροδρομική
Εγνατία, ο Β.Ο.Α.Κ. στην Κρήτη, η υπο-
θαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, ο
οδικός άξονας Πάτρας-Πύργου και η αξιο-
ποίηση του εμπορευματικού κέντρου στο
Θριάσιο Πεδίο, ξεκινούν μέσα στο έτος.
Πιο αναλυτικά οι κατασκευαστικές περι-
μένουν τα εξής:
Καστέλι
Την 23η Φεβρουαρίου 2016 είχε θέσει η
ελληνική κυβέρνηση ως χρονικό όριο για
προσφορές στο αεροδρόμιο στο Καστέλι
Κρήτης. Μάλιστα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα
Επενδύσεων εξεδήλωσε ενδιαφέρον να
χρηματοδοτήσει μέρος του έργου με 850
εκατ. ευρώ.
Η διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης
θα είναι 35 χρόνια και θα αφορά τη μελέ-
τη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουρ-
γία, συντήρηση και εκμετάλλευση του
νέου διεθνούς αερολιμένα Κρήτης.
Θα περιλαμβάνει διάδρομο προσαπογει-
ώσεων μήκους 3,2 χλμ. (με δυνατότητα
επέκτασης στα 3,8 χλμ. και πρόβλεψη
για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου
τροχόδρομου), τρεις συνδετήριους τροχό-
δρομους υψηλής ταχύτητας και δύο συν-
δετήριους με το στρατιωτικό αεροδρόμιο,
400 στρ. για ανάπτυξη εμπορικών δρα-
στηριοτήτων (εμπορικών κέντρων κ.λπ.),
βιοκλιματικό κτίριο αεροσταθμού, ται-
νιόδρομους επιβατών, 5 σταθερές θέσεις
MARS ταυτόχρονης εξυπηρέτησης 10
αεροσκαφών, 25 επιπλέον θέσεις στάθ-
μευσης αεροσκαφών, σύστημα αποθή-
κευσης και διανομής καυσίμων με υπό-
γειο δίκτυο τροφοδοσίας, πύργο ελέγχου,
πάρκινγκ 1.000 οχημάτων, ολοκληρωμέ-
νο σύστημα διαχείρισης αποβλήτων κ.ά.
Στη σύμβαση περιλαμβάνονται επιπλέον
δύο διασυνδετήριοι οδικοί άξονες (18 χλμ.
και 6 χλμ.) με τη Χερσόνησο και τον δρό-
μο Hράκλειο-Aρκαλοχώρι-Bιάννος.
Οδικά έργα
Με απόφαση του υπουργού Υποδομών
Χρήστου Σπίρτζη χαρακτηρίζονται αυ-
τοκινητόδρομοι 20 τμήματα του οδικού
δικτύου της χώρας, αποκαλύπτοντας ουσι-
αστικά και τα μεγάλα οδικά έργα που προ-
γραμματίζονται για τα επόμενα χρόνια.
Πρόκειται για τα τμήματα:
1.
Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι
(Α.Θ.Ε.), με αρίθμηση Α1
2.
Σχηματάρι - Χαλκίδα, με αρίθμηση Α11
3.
Βελεστίνο - Βόλος, με αρίθμηση Α12
4.
Θήβα - Ελευσίνα, με αρίθμηση Α13
5.
Εγνατία Οδός, με αρίθμηση Α2
6.
Θεσσαλονίκη - Νέα Μουδανιά, με
αρίθμηση Α24
7.
Ραιδεστός - Αεροδρόμιο «Μακεδο-
νία», με αρίθμηση Α242
8.
Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας,
με αρίθμηση Α25
9.
Κοζάνη - Πτολεμαΐδα - Νίκη, με αρίθ-
μηση Α27
10.
Σιάτιστα - Καστοριά - Ιεροπηγή -
Κρυσταλλοπηγή, με αρίθμηση Α29
11.
Κεντρικής Ελλάδας, με αρίθμηση Α3
12.
Ιόνια Οδός, με αρίθμηση Α5
13.
Αττική Οδός, με αρίθμηση Α6
14.
Υμηττός - Ραφήνα (Υ.ΡΑ.), με αρίθμη-
ση Α62
15.
Δυτική Σύνδεση Υ.ΡΑ. με Αττική
Οδό, με αρίθμηση Α621
16.
Κορωπί - Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέ-
λος», με αρίθμηση Α64
17.
Κεντρικής Πελοποννήσου, με αρίθμη-
ση Α7
18.
Λεύκτρο - Σπάρτη, με αρίθμηση Α71
19.
Αθήνα - Πάτρα, με αρίθμηση Α8