Περιοδικό Ανάπτυξη - Ιανουάριος 2015 - page 63

ανάπτυξη
|
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015 61
χαρακτηριστικά ως προς τις επιδόσεις ή τις λειτουργικές απαιτή-
σεις, όπως αναφέρονται στην παράγραφο 3 στοιχείο β΄, μπορούν
να χρησιμοποιούν τις αναλυτικές προδιαγραφές ή, εν ανάγκη,
τμήματά τους, όπως ορίζονται από τα ευρωπαϊκά, (πολυ)εθνικά
οικολογικά σήματα ή και από κάθε άλλο οικολογικό σήμα, εφό-
σον οι προδιαγραφές αυτές είναι ενδεδειγμένες για τον καθορισμό
των χαρακτηριστικών των προμηθειών ή των υπηρεσιών που απο-
τελούν το αντικείμενο της σύμβασης, οι απαιτήσεις για το σήμα
διαμορφώνονται βάσει επιστημονικών στοιχείων, τα οικολογικά
σήματα υιοθετούνται μέσω μιας διαδικασίας στην οποία μπορούν
να συμμετέχουν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, όπως οι κυβερνητι-
κοί οργανισμοί, οι καταναλωτές, οι κατασκευαστές, καθώς και οι
διανομείς και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, και είναι προσιτά
σε όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη. Οι αναθέτουσες αρχές/αναθέτο-
ντες φορείς μπορούν να προβλέπουν ότι τα προϊόντα ή οι υπηρε-
σίες που διαθέτουν οικολογικό σήμα τεκμαίρεται ότι πληρούν τις
τεχνικές προδιαγραφές που καθορίζονται στα έγγραφα της σύμ-
βασης, πρέπει όμως να αποδέχονται και κάθε άλλο ενδεδειγμένο
αποδεικτικό μέσο, όπως τον τεχνικό φάκελο του κατασκευαστή ή
έκθεση δοκιμών από αναγνωρισμένο οργανισμό.
Ως «αναγνωρισμένοι οργανισμοί», κατά την έννοια του παρό-
ντος άρθρου, νοούνται τα εργαστήρια δοκιμών, τα εργαστήρια
βαθμονόμησης, οι οργανισμοί ελέγχου και οι οργανισμοί πιστο-
ποίησης που ανταποκρίνονται στα ισχύοντα ευρωπαϊκά πρό-
τυπα. Οι αναθέτουσες αρχές/αναθέτοντες φορείς αποδέχονται
τα πιστοποιητικά των αναγνωρισμένων οργανισμών που έχουν
συσταθεί σε άλλα κράτη μέλη. Εφόσον δεν δικαιολογείται από
το αντικείμενο της σύμβασης, οι τεχνικές προδιαγραφές δεν
επιτρέπεται να κάνουν μνεία συγκεκριμένης κατασκευής ή
προέλευσης ή ιδιαίτερης μεθόδου κατασκευής, ούτε να παρα-
πέμπουν σε σήμα, δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ή τύπο, καθώς και σε
συγκεκριμένη καταγωγή ή παραγωγή, που θα είχε ως αποτέλε-
σμα να ευνοούνται ή να αποκλείονται ορισμένες επιχειρήσεις ή
ορισμένα προϊόντα. Η εν λόγω μνεία ή παραπομπή επιτρέπεται,
κατ’ εξαίρεση, όταν δεν είναι δυνατόν να γίνει αρκούντως ακρι-
βής και κατανοητή περιγραφή του αντικειμένου της σύμβασης,
κατ’ εφαρμογή των παραγράφων 3 και 4. Η μνεία ή παραπομπή
αυτή πρέπει να συνοδεύεται από τον όρο «ή ισοδύναμο».
Το επόμενο άρθρο 41 αναφέρεται σε ειδικότερα θέματα, όπως οι
υποχρεώσεις σχετικά με τη φορολογία, την προστασία του περι-
βάλλοντος και τις συνθήκες εργασίας. Έτσι προβλέπεται ότι:
1.
Η αναθέτουσα αρχή/ο αναθέτων φορέας αναφέρει στα έγγραφα
της σύμβασης, όπως προσδιορίζονται στο άρθρο 39 του παρό-
ντος νόμου, τις αρχές από τις οποίες οι υποψήφιοι ή οι προσφέ-
ροντες μπορούν να λαμβάνουν τις σχετικές πληροφορίες για τις
υποχρεώσεις σχετικά με τη φορολογία, την προστασία του περι-
βάλλοντος και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις διατάξεις
περί προστασίας της απασχόλησης και των συνθηκών εργασίας
στην περιφέρεια ή τον τόπο όπου πρόκειται να εκτελεσθούν οι
παροχές, και οι οποίες εφαρμόζονται στις επιτόπου εκτελού-
μενες εργασίες, στα έργα που εκτελούνται στο εργοτάξιο ή στις
παρεχόμενες υπηρεσίες κατά την εκτέλεση της σύμβασης.
2.
Η
αναθέτουσα αρχή/ο αναθέτων φορέας που παρέχει τις πληροφο-
ρίες που αναφέρονται στην παράγραφο 1, ζητά από τους προσφέ-
ροντες ή από τους υποψήφιους σε διαδικασία σύναψης συμβά-
σεων να αναφέρουν ότι έλαβαν υπόψη, κατά την κατάρτιση της
προσφοράς τους, τις υποχρεώσεις σχετικά με τις διατάξεις περί
προστασίας της απασχόλησης και των συνθηκών εργασίας που
ισχύουν στον τόπο όπου πρόκειται να εκτελεσθεί η σύμβαση. Η
εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 44, σχετικά με τον έλεγχο
των ασυνήθιστα χαμηλών προσφορών, δεν θίγεται.
Το άρθρο 42, για τη χρήση του Κοινού Λεξιλογίου για τις δημό-
σιες συμβάσεις, αναφέρει ότι οποιαδήποτε αναφορά σε ονομα-
τολογίες στα έγγραφα της σύμβασης γίνεται με τη χρήση του
Κοινού Λεξιλογίου για τις Δημόσιες Συμβάσεις (CPV) της πα-
ραγράφου 16 του άρθρου 15.
Και φθάνουμε στο στάδιο της ανάθεσης της σύμβασης. Το άρ-
θρο 43 αναφέρει τα κριτήρια ανάθεσης των συμβάσεων και
προβλέπει ότι, με την επιφύλαξη των κείμενων διατάξεων περί
ελάχιστων ορίων αμοιβής ορισμένων υπηρεσιών, τα κριτήρια
βάσει των οποίων οι αναθέτουσες αρχές/αναθέτοντες φορείς
αναθέτουν τις δημόσιες συμβάσεις είναι τα ακόλουθα:
α)
όταν
η σύμβαση ανατίθεται στην πλέον συμφέρουσα από οικονομική
άποψη προσφορά κατά την κρίση της αναθέτουσας αρχής/του
αναθέτοντος φορέα, κριτήρια συνδεόμενα με το αντικείμενο της
συγκεκριμένης δημόσιας σύμβασης, ιδίως η ποιότητα, η τιμή, η
τεχνική αξία, τα αισθητικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά, τα
περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά, κοινωνικά κριτήρια, το κόστος
λειτουργίας, η αποδοτικότητα, η εξυπηρέτηση μετά την πώλη-
ση και η τεχνική συνδρομή, η ημερομηνία παράδοσης ή ολο-
κλήρωσης, η προθεσμία παράδοσης εκτέλεσης και η ασφάλεια
εφοδιασμού, είτε
β)
αποκλειστικά η χαμηλότερη τιμή. Περαι-
τέρω, και με την επιφύλαξη του τρίτου εδαφίου της παρούσας
παραγράφου, στην προβλεπόμενη στην παράγραφο 1 στοιχείο
α΄ περίπτωση, η αναθέτουσα αρχή/ο αναθέτων φορέας προβλέ-
πει τη βαρύτητα (σχετική στάθμιση) που προσδίδει σε καθένα
από τα επιλεγέντα κριτήρια για τον προσδιορισμό της πλέον
1...,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62 64,65,66,67,68
Powered by FlippingBook