Περιοδικό Ανάπτυξη - Ιανουάριος 2015 - page 47

ανάπτυξη
|
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015 45
Η δημοπράτηση του έργου πρόκειται να
ξεκινήσει σύντομα με το στάδιο της προ-
επιλογής, ενώ μέχρι το φθινόπωρο του
2015 εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί
όλες οι εκκρεμότητες μελετών και αδει-
οδοτήσεων, προκειμένου να προχωρήσει
ο διαγωνισμός στο δεύτερο στάδιο κατά-
θεσης των οικονομικών προσφορών για
την επιλογή του μειοδότη. Εκτιμάται ότι
οι κατασκευαστικές εργασίες θα ξεκινή-
σουν από τις αρχές του 2016 και το έργο
αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 7 έτη πε-
ρίπου, το 2022.
Το τραμ
Στην επέκταση του τραμ προχωρεί το
Υπουργείο Υποδομών, με στόχο μέσα στα
επόμενα χρόνια αυτό να έχει αναπτυχθεί
σε σημαντικό τμήμα της Αθήνας και των
προαστίων. Εκτός από τη συγκοινωνιακή
εξυπηρέτηση, οι περιοχές του Πειραιά
θα αναβαθμισθούν σημαντικά, καθώς η
Αττικό Μετρό Α.Ε. θα συμβάλλει ουσι-
αστικά στην αναβάθμιση της περιοχής
διέλευσης, με τη δημιουργία χώρων πρα-
σίνου όπου προβλέπεται να φυτευτούν
1.200 δένδρα, και την ανάπλαση πάρ-
κων, καθώς και με την εγκατάσταση ενός
σύγχρονου συστήματος αποκομιδής των
απορριμμάτων με υπόγειους κάδους συλ-
λογής. Επίσης, στο πρώτο στάδιο εφαρ-
μογής του έργου περιλαμβάνονται οι νέες
κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την καλύ-
τερη εξυπηρέτηση της πόλης του Πειραιά
και των κατοίκων της.
Με όλες τις ως άνω υποδομές, το μεγα-
λύτερο λιμάνι της χώρας αποκτά πάλι
τη χαμένη αίγλη του και μετατρέπεται
σε ένα σύγχρονο συγκοινωνιακό κόμβο
Μ.Μ.Μ., όπου εκεί ενώνονται λειτουρ-
γικά δύο γραμμές μετρό (γραμμή 1 και 3),
το λιμάνι (Ο.Λ.Π.), ο Προαστιακός και το
τραμ, διευκολύνοντας ουσιαστικά τους
χιλιάδες επιβάτες που επιθυμούν να ταξι-
δέψουν με πλοίο.
Οι επεκτάσεις περνούν από σημαντικούς
οδικούς άξονες.
Διαδρομή
Νέο Φάληρο – Μικράς Ασίας – Γρηγορί-
ου Λαμπράκη – Βασ. Γεωργίου Α΄ - Λι-
μάνι (Ακτή Ποσειδώνος) – Εθν. Αντιστά-
σεως – Ομ. Σκυλίτση – Στάδιο Ειρήνης
και Φιλίας
Μήκος Διαδρομής
Προς Πειραιά: 3,1 χλμ.
Από Πειραιά: 2,3 χλμ.
Αριθμός Στάσεων
7 νέες στάσεις στη διαδρομή εισόδου:
Γήπ. Καραϊσκάκη - Μ. Ασίας - Λαμπρά-
κη - Ευαγγελίστρια - Πλ. Δεληγιάννη -
Δημαρχείο - Ακτή Ποσειδώνος
5 νέες στάσεις στη διαδρομή εξόδου: Αγ.
Τριάδα - Πλ. Ιπποδάμειας - 34ου Συντάγ-
ματος - Ανδρούτσου - Ομ. Σκυλίτση
Ακόμα, μέσα στο 2015 προβλέπεται η δη-
μοπράτηση της επέκτασης του τραμ από
το σταθμό του Πειραιά προς Κερατσίνι,
με έξι σταθμούς. Το μεγάλο πλεονέκτη-
μα είναι πως η διαδρομή Λιμάνι Πειραιά-
Κερατσίνι θα διανύεται σε 8 λεπτά. Ανα-
μένεται να εξυπηρετεί 35.000 επιπλέον
επιβάτες καθημερινά.
Επέκταση Χατζηκυριάκειο και Φρε-
αττύδα
Πρόκειται για μία επέκταση 3,8 χλμ. μο-
νής γραμμής. Το κόστος προβλέπεται,
μαζί με τα οχήματα, να διαμορφωθεί σε
60 εκατ. ευρώ. Η απόσταση από το Δη-
μοτικό στο Τζάνειο θα καλύπτεται σε 4
λεπτά και στην Πλατεία Καρπάθου σε 7
λεπτά. Αναμένεται να εξυπηρετεί 30.000
επιπλέον επιβάτες καθημερινά. Πάντως
πληροφορίες αναφέρουν ότι η Αττικό
Μετρό εξετάζει το ενδεχόμενο αλλαγών
στη χάραξη της επέκτασης του τραμ προς
τη Φρεαττύδα και το Χατζηκυριάκειο.
Σήμερα στο μεγαλύτερο τμήμα του δικτύ-
ου του (95%), το τραμ κινείται σε διάδρο-
μο αποκλειστικής διέλευσης.
Ταυτόχρονα ετοιμάζεται η επέκταση του
τραμ προς Αργυρούπολη. Πρόκειται για
μια επέκταση μήκους 1,2 χλμ. με δύο νέες
στάσεις, η οποία θα διασχίζει το Ελληνικό
και το αμαξοστάσιο του τραμ και θα κατα-
λήγει στο σταθμό του μετρόΑργυρούπολη.
Το δίκτυο του τραμ έχει συνολικά 48 στά-
σεις, εκ των οποίων οι τρεις – Σύνταγμα,
Σ.Ε.Φ. και Ασκληπιείο Βούλας– είναι τερ-
ματικές. Οι στάσεις μεταξύ τους απέχουν
κατά μέσο όρο 460 μ. και σε τέσσερα ση-
μεία υπάρχει μετεπιβίβαση με το μετρό,
στους σταθμούς Σύνταγμα, Ν. Κόσμος,
Φιξ και Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Η μέση ταχύτητα μετακίνησης με το τραμ
ανέρχεται σε 22 χλμ./ώρα, ενώ η μέγιστη
ταχύτητα που επιτρέπεται να αναπτύξουν
τα οχήματα είναι 70 χλμ./ώρα στο παρα-
λιακό τμήμα και 50 χλμ./ώρα στο αστικό
τμήμα.
ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ 2015
1...,37,38,39,40,41,42,43,44,45,46 48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,...68
Powered by FlippingBook