Περιοδικό Ανάπτυξη - Ιανουάριος 2015 - page 46

ανάπτυξη
|
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015
44
ΑΦΙΕΡΩΜΑ
Α
Δημόσια έργα: Αιχμή τα μέσα
σταθερής τροχιάς
Του Παναγιώτη Ευθυμιάδη
ΜΕ ΑΙΧΜΉ ΤΟΥ ΔΌΡΑΤΟΣ ΤΙΣ ΕΠΕΚΤΆΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΈΣΩΝ ΣΤΑΘΕΡΉΣ
ΤΡΟΧΙΆΣ ΠΡΟΧΩΡΟΎΝ ΤΑ ΔΗΜΌΣΙΑ ΈΡΓΑ ΓΙΑ ΤΟ 2015.
Σ
ε γραμμή προτεραιότητας μπαί-
νουν το μετρό και το τραμ στην
Αθήνα, καθώς το μετρό της
Θεσσαλονίκης
αντιμετωπίζει
σοβαρά προβλήματα, ενώ οι μεγάλοι αυτο-
κινητόδρομοι κατασκευάζονται από ιδιωτι-
κές εταιρείες.
Η διοίκηση της Αττικό Μετρό προχωράει
τις γεωλογικές και γεωτεχνικές έρευνες
και μελέτες στα τμήματα «Ευαγγελι-
σμός-Βύρωνας-Ηλιούπολη» και «Άλσος
Βεΐκου-Ευαγγελισμός» της γραμμής 4.
Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 1,2
δις ευρώ και θα καλυφθεί από 400 εκατ.
ευρώ μέσω Ε.Σ.Π.Α. και 800 εκατ. ευρώ
μέσω δανείου της Ευρωπαϊκής Τράπεζας
Επενδύσεων (Ε.Τ.Επ.).
Συνολικά μέσα στο 2015 θα προχωρήσει
ένα δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς που
θα ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά και θα
φτάνει μέχρι τη Γλυφάδα, το Αεροδρόμιο
«Ελευθέριος Βενιζέλος» και το Λαύριο,
αλλά και τη Χαλκίδα και το Κιάτο.
Η γραμμή 4 του μετρό
Στην τελική ευθεία μπαίνει ένα από τα
μεγαλύτερα έργα επέκτασης του μετρό,
η γραμμή 4 (Γαλάτσι-Πανεπιστήμιο-
Ευαγγελισμός), καθώς ήδη η ηγεσία του
Υπουργείου Υποδομών βρίσκεται σε προ-
χωρημένες συζητήσεις με την Ευρωπαϊ-
κή Τράπεζα Επενδύσεων.
Στόχος η υλοποίηση του πρώτου μεγάλου
τμήματος της νέας γραμμής 4 του μετρό
της Αθήνας, «Άλσος Βεΐκου-Γουδή», με
14 νέους σταθμούς, συνολικού προϋπολο-
γισμού περίπου 1,2 δις ευρώ.
Το πρώτο τμήμα «Α» της Γραμμής 4
περιλαμβάνει τους σταθμούς Άλσος Βε-
ΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λ.
Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολω-
νάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ
Ηστ, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
Το τμήμα αυτό υπολογίζεται ότι θα εξυ-
πηρετεί καθημερινά περίπου 220.000
επιβάτες, ενώ ο εξυπηρετούμενος πλη-
θυσμός σε ακτίνα 500 μέτρων από τους
σταθμούς ανέρχεται σε 285.000.
Το έργο θα μειώσει την κυκλοφορία των
Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως
και παράλληλα θα μειώσει τους αέριους
ρύπους CO2 στην ατμόσφαιρα της πόλης
κατά 280 τόνους ημερησίως.
Ο χρόνος διαδρομής από το Άλσος Βεΐκου
ως το κέντρο της πόλης θα είναι περίπου
10 λεπτά. Στο αντικείμενο του έργου περι-
λαμβάνεται επίσης η επέκταση των εγκα-
ταστάσεων συντήρησης και επισκευών
του αμαξοστασίου Σεπολίων, καθώς και η
κατασκευή ενός νέου Κέντρου Ελέγχου
Λειτουργίας για όλες τις γραμμές του με-
τρό, εντός του αμαξοστασίου Σεπολίων. Ο
προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε
περίπου 1,2 δις ευρώ και η δημοπράτηση
θα γίνει αρχικά με το στάδιο προεπιλογής
έμπειρων και εξειδικευμένων εταιρειών
και σε δεύτερο στάδιο με την υποβολή προ-
σφορών, με κατ’ αποκοπή τίμημα για την
ολοκλήρωση του έργου με το «κλειδί στο
χέρι», περιλαμβανομένων και 17 συρμών.
Η υλοποίηση το έργου αυτού αναμένεται
να αλλάξει δραστικά το συγκοινωνιακό
χάρτη της Αθήνας, να αναβαθμίσει τη
ζωή ολόκληρου του Λεκανοπεδίου και να
εξυπηρετήσει όχι μόνον ιδιαίτερα πυκνο-
δομημένες περιοχές κατοικίας ή εμπορι-
κές περιοχές του κέντρου, αλλά και ση-
μαντικές χρήσεις γης όπως δικαστήρια,
νοσοκομεία, πανεπιστήμια, κ.ά.
ICON
1...,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45 47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,...68
Powered by FlippingBook