ανάπτυξη
|
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2016
44
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Α
οπτικοακουστικών μέσων σύμφωνα με
τη σχετική ευρωπαϊκή οδηγία.
Ο Ο.Ο.Σ.Α. διευκρινίζει ότι η έκθεση
δεν περιλαμβάνει την αποτίμηση του νό-
μου 4330/2015 και της κοινής υπουργι-
κής απόφασης 7577/2016 σχετικά με την
αδειοδότηση της ψηφιακής τηλεόρασης
ελεύθερης λήψης, λόγω των διοικητικών
και νομικών διεργασιών που βρίσκονταν
σε εξέλιξη κατά τη συγγραφή της. Γίνε-
ται αναφορά ωστόσο στη συνδρομητική
τηλεόραση, για την οποία τονίζεται ότι
το πλαίσιο αδειοδότησης και λειτουρ-
γίας πρέπει να εκσυγχρονιστεί ούτως
ώστε να αντανακλά τις νέες τεχνολογι-
κές εξελίξεις. Επίσης να επανεξεταστούν
οι περιορισμοί που εφαρμόζονται στους
προμηθευτές προγράμματος της συν-
δρομητικής τηλεόρασης και ραδιοφώνου
ώστε να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις
να επενδύουν επιλέγοντας από ευρύτερο
φάσμα τεχνολογιών, και ως εκ τούτου να
αυξηθούν οι επιλογές και για τους κατα-
ναλωτές. Η μείωση του κόστους για τους
επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται
στη συνδρομητική τηλεόραση και ραδιο-
φωνία, καθώς και για τους προμηθευτές
προγράμματος, ενδέχεται να καταλήξει σε
χαμηλότερες τιμές για τους καταναλωτές.
Μεταποίηση και χονδρεμπόριο
χημικών προϊόντων
Ο Ο.Ο.Σ.Α. συνιστά στις αρχές να επιτρέ-
ψουν τη χύμα πώληση απορρυπαντικών
σε επίπεδο χονδρεμπορίου, δίνοντας τη
δυνατότητα στις εταιρείες να εξοικονο-
μήσουν κόστη από τη συσκευασία και
έτσι, δυνητικά, να χαμηλώσουν τις τιμές
για τον καταναλωτή. Επιπλέον, να δημο-
σιοποιούνται οι αποφάσεις του Γενικού
Χημείου του Κράτους για την απόσυρση
απορρυπαντικών, ώστε να ενισχυθεί η
προστασία των καταναλωτών, η διαφά-
νεια και ο ανταγωνισμός. Προτείνει ακόμα
να καταργηθούν οι περιοριστικές προδια-
γραφές για τους αποθηκευτικούς χώρους
των φυτοφαρμάκων, οι οποίες μπορούν
να αυξήσουν τα κόστη και να αποτελέ-
σουν εμπόδιο στην είσοδο νέων παικτών
στην αγορά, καθώς και να απλοποιηθούν
οι απαιτήσεις εμπορίας, σύμφωνα με τις
οποίες προβλέπεται η επίβλεψη ειδικού
επαγγελματία κατά τη χρονική στιγμή
της πώλησης.
Μεταποίηση και χονδρεμπόριο φαρ-
μακευτικών προϊόντων
Οι συστάσεις περιλαμβάνουν:
l
Αναθεώρηση του μηχανισμού ανα-
τιμολόγησης ώστε να εξασφαλίζεται η
διαφορά τιμής μεταξύ γενόσημων και
πρωτοτύπων προϊόντων, ευνοώντας έτσι
τη διείσδυση των γενοσήμων στην αγορά.
l
Το νομικό πλαίσιο για τη διαφήμιση
των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων
να επικαιροποιηθεί και να ευθυγραμμι-
στεί με τις πρόσφατες τροποποιήσεις
περί απελευθέρωσης των καναλιών δια-
νομής των γενικής διάθεσης φαρμάκων
ως υποκατηγορίας των μη συνταγογρα-
φούμενων φαρμάκων.
l
Να αρθούν οι περιορισμοί στη λειτουρ-
γία φαρμακαποθηκών, ώστε οι επιχειρή-
σεις να μπορέσουν να επιτύχουν οικονο-
μίες κλίμακας. Το νομικό πλαίσιο πρέπει
να καταστεί πιο ευέλικτο ώστε να επιτρέ-
πει την εγκατάσταση περισσότερων της
μίας οικονομικής μονάδας στην ίδια πε-
ριφέρεια και βοηθητικών αποθηκευτικών
χώρων εκτός αυτής.
Χονδρεμπόριο
Ο Ο.Ο.Σ.Α. συνιστά στις αρχές να απλο-
ποιήσουν και να κάνουν πιο ευέλικτο το
ρυθμιστικό πλαίσιο για την αδειοδότηση
των επιχειρήσεων εμπορίας καυσίμων,
ώστε να διευκολυνθεί η είσοδος νέων
χονδρεμπόρων στην αγορά. Για παρά-
δειγμα, η επιβολή ελάχιστου όγκου απο-
θηκευτικού χώρου ή ελάχιστου αριθμού
φιαλών υγραερίου μπορεί να δημιουργή-
σει εμπόδια εισόδου στη συγκεκριμένη
αγορά.
Επιπλέον να διευκρινιστεί στη νομοθεσία
ότι η διάρκεια των αποκλειστικών συμ-
βάσεων μεταξύ χονδρεμπόρων και λιανε-
μπόρων δεν μπορεί να επεκταθεί πέραν
του νόμιμου ορίου, ενθαρρύνοντας έτσι
τον ανταγωνισμό μεταξύ των χονδρεμπό-
ρων κάθε φορά που αυτές λήγουν.
Στον τομέα των κεντρικών (χονδρεμπορι-
κών) αγορών, να χαλαρώσει ο περιορισμός
που επιτρέπει μόνον μία χονδρεμπορική
αγορά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ώστε
να επιτραπεί σε χονδρεμπόρους, πιθανώς
σε συνεργασία με άλλους παράγοντες
της αγοράς, να ιδρύσουν ανταγωνιστικές
(χονδρεμπορικές) αγορές.
Για τις μεταφορές συνίσταται αναθεώρη-
ση του νομικού πλαισίου για τα φορτηγά
ιδιωτικής χρήσης προς διευκόλυνση των
χονδρεμπόρων, και σταδιακή κατάργηση
του δικαιώματος που έχει παραχωρηθεί
στις ήδη δραστηριοποιούμενες εταιρείες
μεταφορών να λειτουργούν υπό το παλαιό
πλαίσιο (ρήτρες κεκτημένων δικαιωμά-
των). Τέλος, τονίζεται ότι οι απαιτήσεις
για την απόκτηση άδειας οδικών μετα-
φορών δεν πρέπει να ευνοούν εταιρείες
με συγκεκριμένη νομική μορφή, όπως
ανώνυμες εταιρείες, εις βάρος εταιρειών
με νομική μορφή που συνήθως έχουν οι
μικρές επιχειρήσεις.