Περιοδικό Ανάπτυξη - Φεβρουάριος 2014 - page 9

ΜΑΡΤΙΟΣ 2014
ανάπτυξη
7
Δραστηριότητες
Ο
πρόεδρος της Κ.Ε.Ε. και του Ε.Β.Ε.Α.
Κωνσταντίνος
Μίχαλος
, απέστειλε στις 25 Φεβρουαρίου επιστολή
προς τον πρωθυπουργό
Αντώνη Σαμαρά,
τον οποίο
και ευχαριστεί για τις προσωπικές του παρεμβάσεις σε ό,τι αφορά
τη διόρθωση αδικιών που απορρέουν από προσφάτως ψηφισθέ-
ντες φορολογικούς νόμους. Ταυτόχρονα, επισημαίνει τη διάρρη-
ξη της σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών, επιχειρήσεων και
κράτους, εξαιτίας της προχειρότητας ή της στυγνής εισπρακτικής
λογικής που σε ορισμένες περιπτώσεις επιδεικνύεται από το οι-
κονομικό επιτελείο στη σύνταξη και προώθηση μείζονος σημα-
σίας νομοθετημάτων.
Αναλυτικά η επιστολή του κ. Μίχαλου προς τον κ. Αντώνη
Σαμαρά έχει ως εξής
:
Αξιότιμε κύριε πρόεδρε,
Με την επιστολή μου αυτή, κατ’ αρχάς θα ήθελα να σας εκφράσω
τις ευχαριστίες του επιχειρηματικού κόσμου για τις προσωπικές
σας παρεμβάσεις σε πληθώρα ζητημάτων που αφορούν άμεσα
την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και των επιχειρήσεων, και γε-
νικότερα συμβάλλουν στην ανάταξη της εθνικής μας οικονομίας.
Στο πλαίσιο αυτό και με δεδομένη την επικείμενη αναμόρφωση –
και πάλι με προσωπική σας παρέμβαση– των φορολογικών νό-
μων που έχουν τελευταία ψηφιστεί από την ελληνική Βουλή, θα
ήθελα, ως εκπρόσωπος της επιμελητηριακής κοινότητας όλης της
χώρας, εκ νέου να ζητήσω και πάλι τη συμβολή σας, προκειμένου
να υλοποιηθούν οι αναγκαίες παρεμβάσεις για την καθιέρωση,
επιτέλους, ενός νέου, απλού, αποτελεσματικού και δίκαιου φορο-
λογικού συστήματος.
Ωστόσο, κύριε πρόεδρε, θα ήθελα να σας επισημάνω και την
απογοήτευση, αλλά και την ανησυχία των 900.000 επιχειρήσεων
τις οποίες εκπροσωπώ, για τις αποφάσεις που λαμβάνονται από το
οικονομικό επιτελείο χωρίς εμπεριστατωμένες μελέτες, με καθαρά
εισπρακτική λογική και χωρίς αναπτυξιακή διάσταση ή ακόμα και
με προχειρότητα, όπως εκ του αποτελέσματος αποδεικνύεται.
Αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα –όπως ήδη έχω επισημάνει
με επιστολή μου προς τον υπουργό Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρ-
νάρα– ότι για τον Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών,
που είναι σε ισχύ μόλις ένα χρόνο, έχουν εκδοθεί περισσότερες
από 70 αποφάσεις και εγκύκλιοι, ενώ παράλληλα τείνει να παγιω-
θεί η τακτική των τροποποιήσεων προσφάτων ψηφισθέντων νό-
μων με δικές σας προσωπικές παρεμβάσεις προς διόρθωση των
λανθασμένων και πολλές φορές άδικων και αναποτελεσματικών
διατάξεων που περιέχουν.
Αποτελεί αδήριτη ανάγκη, για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς,
να αποκατασταθεί άμεσα η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους,
πολιτών και επιχειρήσεων. Και αυτό θα επιτευχθεί όταν σταματή-
σουν να παρατηρούνται προχειρότητες και αιφνιδιασμοί στη σύντα-
ξη και την προώθηση μείζονος σημασίας νομοθετημάτων. Δεν εί-
ναι δυνατόν, κύριε πρόεδρε, να επαφίεται η λειτουργία του κρά-
τους μόνο στις δικές σας προσωπικές παρεμβάσεις προς αποκατά-
σταση των λανθασμένων επιλογών των ηγεσιών των υπουργείων.
Ειδικότερα, θα ήθελα να αναφέρω σε εσάς προσωπικά τις τελευ-
ταίες προτάσεις του Ε.Β.Ε.Α. για την επανεξέταση πολλών επιμέ-
ρους διατάξεων της φορολογικής νομοθεσίας, που και άδικες είναι
και προκαλούν κοινωνικές ανισότητες και τριγμούς:
• Με το νέο φορολογικό καθεστώς και με τον νέο κώδικα φορο-
λογικής διαδικασίας γίνεται προσπάθεια ριζικής αλλαγής του χθες.
Θα είναι, λοιπόν, λάθος να παραμείνουν υπολείμματα του παρελ-
θόντος και ως εκ τούτου μέσα στην προσπάθεια αυτή θα πρέπει
να ενταχθεί, όσο και αν κάποιοι έχουν αντιρρήσεις, η διαδικασία
περαίωσης όλων των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων και
όλων των φορολογικών αντικειμένων, όχι με τρόπο χαριστικό,
τουλάχιστον του κεφαλαίου, αλλά με συνοπτικές διαδικασίες που
να καλύπτουν το συμφέρον του κράτους, αλλά και να παρέχουν
κίνητρα στο φορολογούμενο.
• Για το κόστος απόκτησης ακινήτου, ή για κατάσχεση ακινήτου
όταν η φορολογική υποχρέωση προέρχεται από καταλογισμούς
φόρων, από τεκμήρια και Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. και ο φορολογούμενος
αδυνατεί να πληρώσει τους φόρους επειδή είναι άνεργος και για
πολλές άλλες περιπτώσεις.
Δεν είναι δυνατόν να φορολογείται η διαφορά μεταξύ των πραγ-
ματικών εισοδημάτων και των τεκμαρτών εισοδημάτων των φορο-
λογούμενων, όταν η διαφορά αυτή οφείλεται σε μείωση των
πραγματικών εισοδημάτων με ευθύνη της πολιτείας, και όχι σε
αύξηση της περιουσίας με ευθύνη του φορολογούμενου.
• Απαιτείται άμεση τροποποίηση των πρόσφατων ρυθμίσεων που
αφορούν τη φορολογική κατοικία. Το κριτήριο που αναφέρει ότι
αν οι στρατηγικές αποφάσεις μιας θυγατρικής ενός πολυεθνικού
ομίλου λαμβάνονται στην Ελλάδα, αυτό καθιστά αυτόματα όλες
τις αλλοδαπές εταιρείες του ομίλου ελληνικές, δημιουργεί τον
προβληματισμό για το αν θα πρέπει τα κεντρικά ενός ομίλου να
βρίσκονται στην Ελλάδα.
• Είναι επιτακτική η ανάγκη τροποποίησης των άρθρων που περι-
ορίζουν στο ελάχιστο την αναγνώριση και έκπτωση των δαπανών
των επιχειρήσεων για τόκους. Με τον περιορισμό στην αναγνώρι-
ση των τόκων ως παραγωγικής δαπάνης, ποια επιχείρηση θα έχει
τη δυνατότητα να δανειστεί, όταν εκτός από τη μείωση των κερ-
δών, με την αναγκαστική αύξηση των τόκων, θα υπάρχει και επι-
πλέον μείωση των κερδών από την τεκμαρτή περικοπή της δαπά-
νης αυτής; Και βέβαια, οι διατάξεις αυτές έρχονται σε πλήρη αντί-
θεση με τις επικλήσεις του πρωθυπουργού για αύξηση της ρευ-
στότητας στην αγορά.
1,2,3,4,5,6,7,8 10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,...68
Powered by FlippingBook