Το ελληνικό προϊόν, τα κριτήρια προσδιορισμού της ελληνικότητας
ενός προϊόντος, η συμβολή της ελληνικής παραγωγής στην ελληνική
οικονομία και η εξωστρέφεια της ελληνικής παραγωγής ήταν μερικά
από τα θέματα που βρέθηκαν στο επίκεντρο του συνεδρίου που
πραγματοποιήθηκε στις 13 Μαρτίου στο ξενοδοχείο Divani Caravel.
Τίτλος του συνεδρίου ήταν «Ελληνικό προϊόν! Δύναμη ανάπτυξης
και εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας» και η διοργάνωση έγινε
από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Προόδου Ε.Β.Ε.Α. (ΕΤ.Α.Π.), υπό την
αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών,
Μεταφορών και Δικτύων, με την υποστήριξη του Ε.Β.Ε.Α. και την επι-
στημονική υποστήριξη του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομι-
κού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Στο χαιρετισμό που απηύθυνε, ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Α. κ.
Κων-
σταντίνος Μίχαλος
έκανε λόγο για την «ανάγκη να διαμορφω-
θεί ένα συγκεκριμένο πλαίσιο προδιαγραφών, βάσει των οποίων
ένα προϊόν μπορεί να χαρακτηρίζεται και να προβάλλεται ως ελ-
ληνικό», αλλά και για την «εντυπωσιακή πορεία των ελληνικών
εξαγωγών το τελευταίο διάστημα», και τόνισε ότι το Ε.Β.Ε.Α. πα-
ρέχει ένα ολοκληρωμένο πλέγμα υπηρεσιών σε θέματα εξωστρέ-
φειας. Κλείνοντας το χαιρετισμό του, ο κ. Μίχαλος δήλωσε: «Πε-
ποίθησή μας ήταν και είναι ότι μέσα από το διάλογο και τη συνερ-
γασία μεταξύ πολιτείας και επιχειρήσεων μπορούμε να στηρίξου-
με την αναγέννηση της ελληνικής παραγωγής. Μπορούμε να ανα-
δείξουμε τα ελληνικά προϊόντα σε δύναμη εξωστρέφειας και ανά-
πτυξης για την ελληνική οικονομία».
«Θα ήταν τεράστιο λάθος να περιορίσουμε το θέμα της ελληνικής
ταυτότητας στο στενό πεδίο του εσωτερικού ανταγωνισμού», τόνισε ο
υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφο-
ρών και Δικτύων, κ.
Αθανάσιος Σκορδάς
και σημείωσε ότι «η ιδι-
ότητα του ελληνικού προϊόντος πρέπει να αντικατοπτρίζει μια συνολι-
κή, σύγχρονη αντίληψη για την ελληνική παραγωγή», ενώ το ίδιο το
ελληνικό προϊόν θα πρέπει να αποτελεί «εχέγγυο ποιότητας».
Στο πρόβλημα της ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας και στην αντιμε-
τώπισή του αναφέρθηκε στην ομιλία του ο καθηγητής Μάρκετινγκ
και πρόεδρος του Συμβουλίου του Οικονομικού Παν/μίου Αθηνών,
κ.
Γιώργος Αυλωνίτης
λέγοντας χαρακτηριστικά «Ανταγωνιστική
είναι η οικονομία που μπορεί να πουλήσει προϊόντα και υπηρεσίες
στους πιο απαιτητικούς πελάτες παγκοσμίως» και επισημαίνοντας ότι
«χρειαζόμαστε άμεσα ένα νέο παραγωγικό, αναπτυξιακό μοντέλο
εξωστρέφειας που να απαντά στις σύγχρονες προκλήσεις παραγωγής
προϊόντων και προσφοράς υπηρεσιών, βασισμένο στην ποιότητα,
την καινοτομία, τη διαφοροποίηση, τις στοχευμένες αγορές, τα διεθνή
δίκτυα διανομών και τα ισχυρά brand names, εκμεταλλευόμενοι τα
ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας μας».
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2013
ανάπτυξη
11
Δραστηριότητες
Ελληνικό προϊόν! Δύναμη ανάπτυξης και
εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας
Στιγμιότυπο από την εκδήλωση
1...,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,...68