ανάπτυξη
10
ΜΑΡΤΙΟΣ 2013
Δραστηριότητες
Σ
τις 7 Μαρτίου ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Α. κ.
Κωνσταντίνος
Μίχαλος
ανέπτυξε ενώπιον της Διαρκούς Επιτροπής Πα-
ραγωγής και Εμπορίου της Βουλής τις θέσεις και τις από-
ψεις των επιμελητηρίων επί του υπό συζήτηση σχεδίου νόμου
για τη διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις
στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις.
Αναλυτικότερα, ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Α. ανέφερε:
Σε μια περίοδο κατά την οποία η οικονομία μας γνωρίζει την πιο
βαθιά ύφεση των τελευταίων χρόνων, οι μαζικές παραγωγικές
επενδύσεις αποτελούν τη μόνη λύση για την έξοδο από την κρίση.
Όπως θα δείτε και στο κείμενο των παρατηρήσεων του επιμελη-
τηρίου μας επί του σχεδίου νόμου, οι βασικότερες τροποποιήσεις
που, κατά την εκτίμηση μας, πρέπει να γίνουν αφορούν:
- Τις ενεργειακές επενδύσεις. Πρέπει να συμπληρωθεί το σχέδιο νό-
μου ώστε να δημιουργηθούν γέφυρες μεταξύ του παλιού και του
σημερινού αναπτυξιακού νόμου, που θα διασφαλίζουν την επέ-
κταση των επενδυτικών σχεδίων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Είναι επίσης αναγκαίο να διασφαλιστεί ικανό ύψος επιχορηγήσε-
ων σε έργα Α.Π.Ε. είτε με άρση των περιορισμών συσσώρευσης
κεφαλαίου ανά περιφέρεια είτε με την αύξηση του πλαφόν χρη-
ματοδότησης ανά επιχείρηση. Διαφορετικά μεγάλες επενδύσεις
σε Α.Π.Ε. είναι δύσκολο να γίνουν.
Τέλος είναι άκρως αναγκαία η παροχή ικανού χρόνου για την
ολοκλήρωση μεγάλης πολυπλοκότητας επενδύσεων, κάτι που
δεν προβλέπεται από το σχέδιο νόμου. Δεν είναι λογικό να τίθε-
ται ο ίδιος χρονικός περιορισμός για την ολοκλήρωση επενδύσε-
ων, είτε πρόκειται για απλές είτε για πολύπλοκες επενδύσεις. Τα
περιθώρια υλοποίησης σύνθετων επενδύσεων θα πρέπει να εί-
ναι τουλάχιστον διπλάσια από τα προβλεπόμενα.
- Οι κανόνες του παιχνιδιού πρέπει να είναι από την αρχή ξεκά-
θαροι για τους επενδυτές. Και αναφέρομαι στο άρθρο 7 παρά-
γραφος 1, που προβλέπει τη δυνατότητα αποχαρακτηρισμού
κάποιων επενδύσεων από τις θεωρούμενες στρατηγικές. Το άρ-
θρο χρήζει άμεσης αναδιατύπωσης. Υπάρχει ένα «ιδίως» που
μπορεί να παρεξηγηθεί και να θεωρηθεί «ίδιον» όφελος.
- Είναι ανάγκη ακόμη να διασαφηνιστεί αν η κυβέρνηση θέλει
πράγματι να γίνουν μεγάλες και πολύ μεγάλες επενδύσεις. Γιατί
με το άρθρο 19, παράγραφοι 2 και 3, μειώνει σημαντικά τις
άμεσες ενισχύσεις για επενδύσεις πάνω από 50 εκατ. ευρώ και
τις αντικαθιστά με φορολογικά κίνητρα. Σε μια εποχή, όμως,
κατά την οποία το τραπεζικό σύστημα αδυνατεί πλήρως να
χρηματοδοτήσει επενδύσεις, είναι αδιανόητο η κυβέρνηση να
θεωρεί κίνητρο για νέες επενδύσεις την παροχή φοροελαφρύν-
σεων.
Η φοροαπαλλαγή δεν υποστηρίζει την υλοποίηση επένδυσης,
αλλά μόνο τη λειτουργία της και μάλιστα σε βάθος χρόνου, από
την πρώτη κερδοφόρο χρήση που συνήθως επέρχεται μετά από
τουλάχιστον μία πενταετία. Προτείνουμε λοιπόν να τηρηθούν οι
Θέσεις του Ε.Β.Ε.Α.
για τον επενδυτικό νόμο
1...,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,...66