ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2013
Αφιέρωμα
Δημόσια Έργα
Προσπάθεια να ξεκινήσουν
και πάλι οι αυτοκινητόδρομοι
Του Παναγιώτη Ευθυμιάδη
Σ
ε συμφωνία «κυριών» ανάμεσα
στο ελληνικό δημόσιο και στις τέσ-
σερις κοινοπραξίες που κατασκευ-
άζουν τους μεγάλους οδικούς άξονες της
χώρας έφτασε η κυβέρνηση, και πλέον
υπάρχει αισιοδοξία ότι μέσα στους επόμε-
νους μήνες θα ξαναμπούνε «μπουλντό-
ζες» στα έργα – ωστόσο, το κλειδί παρα-
μένει η στάση των τραπεζών.
Φαίνεται ότι από την πλευρά του δημοσί-
ου επιθυμούν να μην γίνουν μεγάλες πε-
ρικοπές στους δρόμους και να κατασκευ-
αστούν όπως προβλέπει η αρχική συμ-
φωνία, αλλά να παραδοθούν αργότερα,
ωστόσο μένει ανοιχτό το ενδεχόμενο για
ορισμένα τμήματα των δρόμων που αντι-
μετωπίζουν προβλήματα.
Όπως και να έχει η νέα συμφωνία στην
οποία κατέληξαν το Υπουργείο Ανάπτυ-
ξης, που ανέλαβε τους αυτοκινητόδρο-
μους, και οι παραχωρησιούχοι, θα απο-
φασιστεί μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
ποια ακριβώς θα είναι η κατάληξη για το
τμήμα Πάτρας-Τσακώνας και δύο μεγάλα
τμήματα του Ε65, το τμήμα Τρικάλων-
Εγνατίας και το τμήμα Λαμίας-Ξυνιάδας.
Το Υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης
επιχειρεί να δώσει εκ νέου ζωή στην Ιόνια
Οδό, τον Ε65, την Ολυμπία Οδό και τον
Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου μέσα από τη
συμφωνία, με την οποία πρέπει να σημειω-
θεί ότι περιορίζεται το φυσικό αντικείμενο
του συνόλου των έργων, με το 20% εξ αυ-
τών να μετατίθεται σε δεύτερη φάση. Ο πε-
ριορισμός του τεχνικού αντικειμένου δύο
δρόμων μειώνει το κόστος κατασκευής
τους, ενώ εκτιμάται ότι το 2015-2016 θα
παραδοθούν τα εναπομείναντα τμήματα.
Το υπόλοιπο 80% των έργων σχεδιάζεται
να προχωρήσει κανονικά. Η συμφωνία
προβλέπει επίσης ότι δεν θα υπάρξει αλ-
λαγή στην πολιτική των διοδίων, για τα
οποία ήδη υπάρχει απώλεια εσόδων της
τάξης του 45%. Η απώλεια των διοδίων
θα κατανεμηθεί αναλογικά μεταξύ του
ανάπτυξη
44
1...,36,37,38,39,40,41,42,43,44,45 47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,...68