Περιοδικό Ανάπτυξη - Ιούνιος 2015 - page 3

ανάπτυξη
|
ΙΟΥΝΙΟΣ 2015
1
ΘΕΣΕΙΣ
Θ
Στην Ελλάδα της κρίσης οποιαδήποτε εθνική στρατηγική πρέπει και οφείλει να
εστιάζει στις οικογενειακές επιχειρήσεις. Γιατί αυτές είναι που αποτελούν τη ρα-
χοκοκαλιά της εθνικής μας οικονομίας. Αυτές είναι που μπορούν να σηκώσουν και
πάλι στις πλάτες τους τον εθνικό στόχο για επαναφορά της ελληνικής οικονομίας σε
υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Αυτές είναι το μέλλον και η ελπίδα του τόπου. Πέρα
όμως από την εθνική στρατηγική που η πολιτεία πρέπει και οφείλει να διαμορφώσει
και να υλοποιήσει, είναι χρήσιμο και οι ίδιες οι επιχειρήσεις να εντοπίσουν τα απα-
ραίτητα βήματα για τη μεγαλύτερη θωράκισή τους.
Η εθνική στρατηγική εξόδου από την κρίση, με ιδιαίτερη έμφαση στη στήριξη των
οικογενειακών επιχειρήσεων, απαιτεί μια σειρά από δομικές αλλαγές.
Για να έχει παρόν και μέλλον η οικογενειακή επιχείρηση, πρέπει να έχει παρόν και
μέλλον η εθνική μας οικονομία. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι σε ένα περιβάλλον ύφε-
σης και ασφυξίας ουδείς μπορεί να επιβιώσει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αυτό
το περιβάλλον πρέπει και οφείλει να αλλάξει άμεσα. Με σχέδιο, με δουλειά, και όχι
με μεγάλες και ανεφάρμοστες υποσχέσεις. Τα χρόνια της κρίσης, αν κάτι πρέπει
να βοηθήσει όλους μας, είναι να καταλάβουμε ότι το μοντέλο το οποίο στηρίχτηκε
στο δανεισμό, την κατανάλωση και στα μεγάλα ελλείμματα χρεοκόπησε. Και να θέ-
λουμε να το αναστήσουμε, δεν μπορούμε. Δεν υπάρχουν πλέον δανεικά. Το πάρτι
τελείωσε. Ήρθε η ώρα να σηκώσουμε τα μανίκια και να δημιουργήσουμε ένα νέο
μοντέλο ανάπτυξης. Που θα στηρίζεται στην επένδυση, στις εξαγωγές, στην καινο-
τομία. Σε αυτό το μοντέλο η οικογενειακή επιχείρηση μπορεί να παίξει πρωταγω-
νιστικό ρόλο. Αρκεί να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματά της και να περιορίσει τα
μειονεκτήματά της.
Κωνσταντίνος Μίχαλος
Πρόεδρος Ε.Β.Ε.Α.
Ραχοκοκαλιά της
οικονομίας μας οι
οικογενειακές
επιχειρήσεις
1,2 4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,...68
Powered by FlippingBook