Περιοδικό Ανάπτυξη - Ιανουάριος 2015 - page 24

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Δ
ανάπτυξη
|
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015
22
κές οργανώσεις σε τοπικό επίπεδο, οι οποίες προωθούν,
για παράδειγμα, τη χρηστή διακυβέρνηση, την κοινωνική
ένταξη, τη διπλή σταδιοδρομία και τη σωματική άσκηση
για όλες τις ηλικίες.
Το πρόγραμμα έχει αρκετά νέα χαρακτηριστικά, όπως:
•Οι
εγγυήσεις δανείων
που
θα βοηθούν τους φοιτητές με-
ταπτυχιακών προγραμμάτων να χρηματοδοτήσουν τις
σπουδές τους στο εξωτερικό
και να αποκτήσουν τις δεξιότη-
τες που απαιτούνται για θέσεις εργασίας έντασης γνώσης.
• Οι
συμμαχίες γνώσης,
δηλαδή
συμπράξεις ιδρυμάτων
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και επιχειρήσεων
με σκοπό την
προώθηση της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της επι-
χειρηματικότητας μέσω της προσφοράς νέων προγραμμάτων
σπουδών, μαθησιακών ευκαιριών και τυπικών προσόντων.
• Οι
συμμαχίες των τομέων δεξιοτήτων,
δηλαδή,
συμπρά-
ξεις παρόχων εκπαίδευσης και κατάρτισης και επιχειρή-
σεων
με σκοπό την προώθηση της απασχολησιμότητας και την
αντιμετώπιση της έλλειψης δεξιοτήτων μέσω της διαμόρφωσης
ειδικών ανά τομέα προγραμμάτων σπουδών και καινοτόμων
μορφών επαγγελματικής διδασκαλίας.
• Η
ενσωμάτωση των υφισταμένων χωριστών προγραμμά-
των
που
αφορούν τη διεθνή διάσταση της τριτοβάθμιας
εκπαίδευσης,
προκειμένου να καταστεί δυνατή η κινητικότητα
στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προς και από τρίτες
χώρες και η εφαρμογή σχεδίων ανάπτυξης ικανότητας με αντί-
στοιχα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε τρίτες χώρες.
Η πρόσβαση στο πρόγραμμα αναμένεται ότι θα είναι αυξη-
μένη με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα, το πρόγραμμα
Erasmus+
θα προσφέρει μεγαλύτερη υποστήριξη σε φοιτητές
που επιθυμούν να βελτιώσουν τις γλωσσικές τους δεξιότητες
πριν από τη μετάβασή τους σε πανεπιστήμιο που συμμετέχει
στο
Erasmus+
ή πριν από την τοποθέτησή τους σε θέση εργα-
σίας. Επιπλέον, η ανάπτυξη της ευέλικτης μάθησης, όπως η εξ
αποστάσεως ή μερικής παρακολούθησης μάθηση, θα ενθαρ-
ρυνθεί μέσω της καλύτερης αξιοποίησης των τεχνολογιών της
πληροφορίας.
Οι επιδοτήσεις του
Erasmus+
στοχεύουν περισσότερο σε συ-
γκεκριμένες ανάγκες, όπως το κόστος ζωής στη χώρα προορι-
σμού, και θα παρέχουν ενισχυμένη υποστήριξη για σπουδαστές
που προέρχονται από λιγότερο προνομιούχο εθνικό περιβάλλον,
καθώς και για άτομα με ειδικές ανάγκες ή άτομα που προέρχο-
νται από ιδιαίτερα απομακρυσμένες περιφέρειες.
Οι χώρες που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, θα μπο-
ρούν να συμπληρώνουν τις επιδοτήσεις που προέρχονται
από τα κονδύλια της Ένωσης με συμπληρωματικές επι-
δοτήσεις από χρηματοδότηση είτε εθνικών, είτε περιφε-
ρειακών πόρων.
Χάρη στις
εγγυήσεις δανείου,
θα υπάρξει μεγαλύτερη υπο-
στήριξη για φοιτητές που επιθυμούν να ακολουθήσουν πλήρεις
μεταπτυχιακές σπουδές σε άλλη ευρωπαϊκή χώρα. Οι εγγυή-
σεις θα ωφελήσουν ιδίως τους σπουδαστές που προέρχονται
από λιγότερο ευνοημένα περιβάλλοντα και έχουν εμποδιστεί στο
παρελθόν να πραγματοποιήσουν σπουδές στο εξωτερικό εξαιτί-
ας της έλλειψης αντίστοιχων εθνικών υποτροφιών ή δανείων.
Ο νέος
χάρτης του Erasmus+
θα συμβάλει στη διασφάλι-
ση υψηλής ποιότητας εμπειρίας μάθησης μέσω πιο αυστηρών
συμφωνιών μεταξύ των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,
οι οποίες θα προσδιορίζουν το ελάχιστο αναμενόμενο επίπεδο
γλωσσικών δεξιοτήτων των σπουδαστών και θα παρέχουν ανα-
λυτικές πληροφορίες για θέματα στέγασης, αλλά και άλλων δι-
αδικασιών που απαιτούνται για τη μετάβαση και παραμονή ενός
ατόμου σε άλλη χώρα εντός ή εκτός της Ε.Ε.
Το
Erasmus+ στοχεύει στην καταπολέμηση της ανεργίας
των νέων
μέσα από την παροχή στήριξης για τη βελτίωση βα-
σικών εκπαιδευτικών τους δεξιοτήτων, όπως είναι η άριστη γνώ-
ση ξένης γλώσσας, η επικοινωνία, η προσαρμοστικότητα, αλλά
και η εμπειρία διαβίωσης και εργασίας με άτομα διαφορετικών
εθνικοτήτων και πολιτισμών.
Το πρόγραμμα διευκολύνει την καλύτερη συνεργασία με-
ταξύ πανεπιστημίων και εργοδοτών, ώστε να εξασφαλίζε-
ται ότι οι σπουδαστές θα επωφελούνται από προγράμματα
σπουδών συναφή με τις δεξιότητες που χρειάζονται στην
αγορά εργασίας. Επιπλέον, θα βοηθήσει τα εκπαιδευτι-
κά ιδρύματα και τις οργανώσεις νεολαίας να αναπτύξουν
στενότερες σχέσεις με τις επιχειρήσεις, και θα υποστηρί-
ξει την πολιτική μεταρρύθμιση σε τομείς προτεραιότητας,
όπως οι ψηφιακές δεξιότητες και η αυξημένη διασύνδεση
της αγοράς εργασίας με την επαγγελματική εκπαίδευση
και κατάρτιση.
Το Erasmus+ τονίζει τη σημαντικότητα της «άτυπης μά-
θησης»,
καθώς τα στοιχεία δείχνουν ότι οι εργοδότες αναγνω-
ρίζουν όλο και περισσότερο δεξιότητες που αποκτήθηκαν μέσω
1...,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23 25,26,27,28,29,30,31,32,33,34,...68
Powered by FlippingBook