Ο
πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Α. κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος
,
με αφορμή τη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο
Υπουργείο Οικονομικών υπό τον υφυπουργό Οικονομι-
κών
Γ. Μαυραγάνη
, το γενικό γραμματέα Εσόδων
Χάρη Θεο-
χάρη
και τους εκπροσώπους των κομμάτων που συμμετέχουν
στην κυβέρνηση, για τον νέο ενιαίο φόρο στα ακίνητα, προέβη
στις 29 Ιανουαρίου στην ακόλουθη δήλωση:
«Τα σενάρια που εξετάστηκαν στη σύσκεψη για το ύψος του νέου
ενιαίου φόρου στα ακίνητα, αν υλοποιηθούν θα καταφέρουν τη
χαριστική βολή στην αγορά ακινήτων και θα φέρουν σε πλήρη οι-
κονομικό αδιέξοδο το σύνολο των ιδιοκτητών ακινήτων της χώ-
ρας.
»Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης πρέπει να κατανοήσει
ότι η εισπρακτική πολιτική που υλοποιεί, όχι μόνο αποτελεί
φραγμό σε κάθε αναπτυξιακή προσπάθεια, αλλά δεν πρόκειται
καν να αποδώσει τα αναμενόμενα έσοδα, καθώς φυσικά και νο-
μικά πρόσωπα είναι αδύνατον να ανταποκριθούν στη χιονοστι-
βάδα αυτή των νέων υπέρογκων φόρων.
»Ιδιαίτερα στον τομέα της κτηματαγοράς και της οικοδομικής δρα-
στηριότητας, θα πρέπει να ακολουθηθεί μια νέα φορολογική πο-
λιτική, που θα οδηγήσει στην επανεκκίνηση των επιχειρηματικών
δραστηριοτήτων στους συγκεκριμένους κλάδους, οι οποίοι αναμ-
φίβολα μπορούν να συνεισφέρουν πολλά, τόσο στη δημιουργία
υπεραξιών, όσο και στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης».
ανάπτυξη
14
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2013
Δραστηριότητες
Ο
πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Α. κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος,
μετά από τις συνεχείς και έντονες διαμαρτυρίες επιχειρή-
σεων μελών του Ε.Β.Ε.Α. που δραστηριοποιούνται στον
κλάδο πωλήσεων αυτοκινήτων, για την επιβολή φόρου πολυτε-
λούς διαβίωσης σε μεσαίου και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα,
απέστειλε στις 21 Ιανουαρίου επιστολή στον υπουργό Οικονομι-
κών κ.
Γιάννη Στουρνάρα
, ζητώντας την αναστολή της συγκε-
κριμένης διάταξης.
Αναλυτικότερα η επιστολή του κ. Μίχαλου αναφέρει:
Κύριε υπουργέ,
Η απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών για την επιβολή φόρου
πολυτελούς διαβίωσης στα αυτοκίνητα κυβισμού άνω των 1.929 κυ-
βικών εκατοστών, θα δώσει τη χαριστική βολή στη χειμαζόμενη αγο-
ρά αυτοκινήτου, προκαλώντας σωρεία νέων λουκέτων και κατακό-
ρυφη αύξηση της ανεργίας σε έναν κλάδο που μέχρι πριν από μερικά
χρόνια ήταν από τους δυναμικότερους της ελληνικής οικονομίας.
Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια, ο συν-
δυασμός της δραματικής μείωσης των εισοδημάτων των πολι-
τών και της κατακόρυφης αύξησης φόρων και τελών στα αυτο-
κίνητα είχε ως αποτέλεσμα την εξαΰλωση των πωλήσεων αυ-
τοκινήτων, ιδιαίτερα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού, με συνέ-
πεια να έχουν χαθεί περισσότερες από 25.000 θέσεις εργασίας
και να έχουν κλείσει χιλιάδες σημεία πώλησης τόσο των επίση-
μων δικτύων, όσο και ανεξάρτητων εμπόρων σε όλη τη χώρα.
Θεωρούμε ότι η απόφαση για επιβολή φόρου πολυτελούς διαβί-
ωσης στερείται κοινής λογικής, καθώς θα οξύνει περισσότερο την
κρίση στην αγορά αυτοκινήτου, ενώ ταυτόχρονα θα επιφέρει αρ-
νητικά αποτελέσματα στο πεδίο της είσπραξης εσόδων.
Σας υπενθυμίζουμε ότι από την υπερφορολόγηση των αυτοκινή-
των όχι μόνο δεν αυξήθηκαν τα έσοδα, αλλά αντίθετα χάθηκαν
για το 2013 περισσότερα από 150 εκατομμύρια ευρώ μόνο από
τέλη κυκλοφορίας, λόγω της ακινησίας 700.000 αυτοκινήτων.
Όσον αφορά το φόρο πολυτελείας που ήδη επιβάλλεται, δεν απέ-
φερε καν τα αναμενόμενα δημοσιονομικά αποτελέσματα, αποδί-
δοντας μόλις 2,2 εκατ. ευρώ από τα 70 εκατ. ευρώ που είχαν προ-
ϋπολογισθεί.
Την ίδια περίοδο το δημόσιο χάνει τεράστια έσοδα, καθώς σύμφω-
να με το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων τα
άμεσα έσοδα για το δημόσιο από τη πώληση των αυτοκινήτων
2.000 κυβικών ανέρχονται σε 12.076 ευρώ από τέλος ταξινόμησης
και Φ.Π.Α., πλέον των 660 ευρώ το έτος για τέλη κυκλοφορίας.
Συνολικά, σήμερα τα αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού
υπόκεινται σε υψηλά τέλη κυκλοφορίας, σε φόρο πολυτελείας,
αποτελούν τεκμήριο εισοδήματος υψηλότερο κατά πολύ από την
πραγματική τους αξία και το κόστος χρήσης τους.
Για όλους αυτούς τους λόγους ζητάμε να επανεξετάσετε το ζή-
τημα και να αναστείλετε την επιβολή του φόρου πολυτελούς
διαβίωσης.
Δήλωση του προέδρου του Ε.Β.Ε.Α.
για τον ενιαίο φόρο στα ακίνητα
Επιστολή του προέδρου του Ε.Β.Ε.Α.
για το νέο φόρο στα μεσαίου
και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα
1...,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,...67